Status Quo

Lika bra att inleda med vikten, så är det avklarat. Som framgår av rubriken är den oförändrad sen förra veckan. Det anser jag mig nöjd med. Har inte motionerat i annan form än promenader och tre dagar konstant stående under festival på en vecka. Dessutom har en del öl och kanske inte allt igenom hälsosam mat konsumerats.

Idag blev det dock en liten runda på 5 km. Sommarens bristfälliga löpning och ölkonsumtion tycks dock inte nämnvärt påverkat min kondition eller styrka i ben och kropp. Blev en riktigt snabb runda i 4.55 tempo. Möjligen var det den överhängande risken för spöregn och åska som skyndade på mitt steg.

Något som jag också ska försöka ta tag i framöver, tänkbart söndagsnöje, är att faktiskt göra matsedel för kommande vecka och storhandla lite mera. Det tror jag kommer hjälpa mig både i att äta bättre och samtidigt spara lite pengar. Varenda liten sparad krona för mig närmare min resa till USA nästa sommar.

Men nu tycker jag du ska sluta läsa och slå på SVT 1 för att titta på Allsång på Skansen klockan 20 (om det inte är tisdag, eller klockan är långt senare än 20 så tycker jag du ska kolla på SVT-play). Där kommer det framföras en av låtarna från Ola Salos musikal Kult, som har premiär senare i höst. Min broder Jonas har orkestrerat musikalen samt dirigerat inspelningen av både kör och orkester. Läs mer om det på hans egen hemsida.

Tagged with: , , , , , , , , , ,
Publicerat i Uncategorized

Kommentera

